Regelmatig stellen trainers en coaches mij de vraag "Elke, waar vind jij je klanten? Hoe pak je dat aan?" Aangezien deze vraag niet alleen bij startende trainers en coaches leeft, maar ook bij de meer ervaren trainers en coaches, maakte ik er een korte video over.
Laten we de vraag omkeren...
Zelf proactief op zoek gaan naar nieuwe klanten - bijvoorbeeld via koude prospectie - is doorgaans een erg arbeidsintensief en tijdrovend proces. Voor bepaalde businessmodellen - en zeker als je B2B werkt - is koud prospecteren evenwel nog altijd een erg efficiënte manier om met nieuwe klanten in contact te komen. Maar... Er zijn m.i. drie belangrijke "maren". Ten eerste werkt koud prospecteren bijlange niet voor alle businessmodellen. Ten tweede krijgen de meeste trainers en coaches het niet warm van koud bellen (al kan je deze taak natuurlijk wel uitbesteden aan een call center of aan een virtual assistant). En ten derde is koud prospecteren best niet je allereerste wapenfeit. Als startende trainer of coach heb je immers nog geen enkele naamsbekendheid opgebouwd. Het creëren van visibiliteit is - wat mij betreft - de allerbelangrijkste taak die jou in de beginperiode te wachten staat. Waarom en hoe? Dat vertel ik je in deze korte video. Hulp nodig?
Gratis intake Lijkt zo'n individuele begeleiding jou wel wat? Vraag dan hieronder vrijblijvend een intakegesprek (30') aan.
0 Comments
Leave a Reply. |
Elke Van parys° Professionele Business Trainer sinds 2000 |