Als je net zoals ik van je passie je beroep wil maken, dan heb je geen keuze. Je activiteiten als trainer of coach moeten voldoende inkomsten genereren, als je wil dat je bedrijf levensvatbaar is. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want al snel bots je op een groot obstakel: TIJD. Of beter: het gebrek aan tijd. Je individuele tijd is beperkt en dus ook je mogelijkheden om meer omzet te genereren. Of toch niet?
Ook mijn individuele tijd is beperkt
Als trainer werk ik 5 dagen per week. Mijn weekends houd ik bewust werkvrij, zodat er ook nog voldoende tijd overblijft voor mijn gezin en voor mezelf. Mijn gemiddelde werkdag telt 8 à 10 uren. Kortom: ik heb per week maximum 50 werkuren om mijn ding te doen. Natuurlijk zitten mijn werkdagen niet volgestouwd met trainingsdagen en individuele coachings. Meer dan de helft van mijn tijd ben ik bezig met andere activiteiten die minstens even belangrijk zijn om mijn business alive and kicking te houden. Zoals het creëren van offline en online content, het ontwerpen van nieuwe trainingen, het uitrollen van mijn strategische plan en marketingplan en het onderhouden van mijn klantencontacten. Kortom: mijn tijd om betalende trainingen en coachings te geven is beperkt. En dus ging ik op zoek naar manieren om mijn tijd slimmer en beter te gebruiken Meer waarde creëren dankzij online diensten Ik ontdekte al snel dat ik mijn bestaande trainingen waardevoller kon maken door het toevoegen van allerlei online diensten. Mijn klanten apprecieerden de extraatjes die ik hen toestuurde, zoals videotrainingen, downloadbare checklists en doorbladerbare e-books. Dankzij deze digitale tools konden ze zich optimaal voorbereiden op mijn training en er zo veel meer uit halen. Bovendien kon iedere deelnemer de voorbereiding op eigen tempo uitvoeren en kon hij dat doen op het moment en op de plaats van zijn voorkeur. Ik merkte daarnaast ook dat diezelfde online diensten ook erg in de smaak vielen als naslagwerk. Klanten gaven me aan dat ze mijn geheugensteuntjes in de vorm van videotrainingen laagdrempelig en handig vonden. Voortaan bied ik al mijn trainingen aan als een combinatie van online en offline trainingen. Niet alleen voor de klant levert dit voordelen op, ook voor mij als trainer is het een handige manier om meer fun én meer business te halen uit mijn job. Enkele voordelen voor de klant
Enkele voordelen voor de trainer/coach
Nieuwe (online) producten creëren Naast het opwaarderen van mijn bestaande trainingen, startte ik een tijd geleden ook met het ontwikkelen van 100% online producten. Toegegeven, het ontwerpen en creëren van deze online trainingen neemt best wel wat tijd in beslag, maar eenmaal het online product klaar is, kan je het in je webshop te koop aanbieden en kan het zo voor extra inkomsten zorgen. Creëer en vul in 3 dagen je eigen Online Academy
Dan is de training "Creëer en vul in 3 dagen je eigen Online Academy" misschien wel wat jij nodig hebt. Ontdek via deze link het programma en de nieuwe data voor 2019 en 2020. Klant aan het woord
1 Comment
9/10/2022 02:14:24 pm
Road which recognize generation other group. Specific door get safe.
Reply
Leave a Reply. |
Elke Van parys° Professionele Business Trainer sinds 2000 |