…als je vandaag nog niet online traint. Niet alleen is online trainen de toekomst, aan online trainen zijn ook talrijke voordelen verbonden. De belangrijkste heb ik hieronder voor jou opgesomd. De kans om learning snacks te serveren.
Mensen houden van learning snacks. Dat zijn kleine, hapklare porties met waardevolle content die de honger naar nieuwe kennis en inzichten beetje bij beetje stillen. In tegenstelling tot dagopleidingen of langlopende opleidingsprogramma’s zijn learning snacks korte, krachtige leermomenten (van maximum 60 minuten). Ze kunnen makkelijk en flexibel ingepland worden tussen de andere activiteiten in. Doordat de learning snacks online geserveerd worden, hoeven de deelnemers zich niet te verplaatsen. Door regelmatig learning snacks te serveren zorg je ervoor dat jouw klanten “tuned” blijven, met een minimale inspanning. De kans om trainingen aan te bieden over de provincie- en landsgrenzen heen. Meer en meer medewerkers klagen terecht over de overbelaste verkeersnetten. Verplaatsingen – en al zeker als die tijdens de spitsuren moeten gebeuren – worden zelden als een pretje ervaren. Bij online trainingen en live webinars stelt dit probleem zich niet. Niemand hoeft zich immers te verplaatsen, ook jij als trainer niet. De kans om aan 100 cursisten tegelijkertijd training te geven. Het plaatsonafhankelijk trainen heeft als bijkomend voordeel dat je aan wel 100 (of meer) mensen tegelijkertijd training kan geven. En dat met dezelfde inspanning. Als je datzelfde aantal mensen wil bereiken tijdens een offline training, dan gaat dat onvermijdelijk gepaard met meer kosten (huur zaal, eventueel catering) en meer inspanningen op het vlak van marketing en organisatie. Dus waarom de moeilijke weg bewandelen, als er ook een makkelijke bestaat? De kans om (potentiële) klanten te laten proeven en aan jou te binden. Je kan iedereen laten proeven van jouw expertise, jouw persoonlijke stijl van trainen, van jouw visie en missie. Want laten we een kat een kat noemen: als mensen kiezen voor een opleiding, dan kiezen ze niet alleen voor het programma (de content), maar ook voor de trainer. Met andere woorden: niet alleen de inhoud is belangrijk, ook de verpakking. De manier waarop de inhoud gepresenteerd of verpakt wordt, is de persoonlijke stempel van de trainer. En die trainer wordt gestuurd door een duidelijke visie en missie en persoonlijke kernwaarden. Webinars of online trainingen zijn dus de ideale manier om potentiële klanten kennis te laten maken met de unieke trainer die jij bent. Bovendien is het een uitstekende tool om bestaande klanten verder aan jou te binden. Dat doe je door waardevolle content te geven. In marketingterminologie wordt dit contentmarketing of educatieve marketing genoemd. Voor professionele trainers is contentmarketing veruit de beste manier om zich aan de buitenwereld te tonen. De kans om een WAAUW-indruk na te laten. Door online trainingen laat je een visitekaartje achter bij jouw klanten en potentiële klanten. Je laat ze kennis maken met de unieke trainer die jij bent. Tijdens online trainingen hoef je als trainer bovendien niet af te rekenen met lastige vragen, laatkomers, rinkelende gsm’s,… Je kan je als trainer m.a.w. volledig focussen op de inhoud, de opbouw en de verpakking van jouw training. Dit kan je tot in de puntjes voorbereiden om een WAAUW-indruk na te laten. Train The Trainer Tijdens de opleiding Train The Trainer gaan we hier dieper op in. Interesse? Neem dan zeker contact met me op (elke@heydays.be)!
0 Reacties
Laat een antwoord achter. |
Elke Van parys° Professionele Business Trainer sinds 2000 |